close

這首歌充滿了迷幻的色彩,前奏部分太吸引人了!

這首傳達的意義是 'YOLO' (You Only Live Once)

人活在當下就要及時行樂,跟自己喜歡的人在一起,享受這場名為人生的冒險。


MV中似乎是沒見到成員們的身影,盡是森林與猩猩們...

但其實特效師運用技術把他們做成了猩猩,仔細看是不是有四隻特別不一樣呢!

undefined undefined undefined undefined 

參考來源:Adventure of a Lifetime – behind the scenes on the set of Coldplay's new video

[Verse 1]
Turn your magic on
發揮你的魔力吧

Umi she'd say
媽媽是這麼說的

*Umi意即阿拉伯語的媽媽

Everything you want's a dream away
你所想要的就會變成一場美夢

We are legends, every day
每一天我們都在創造傳說

That's what she told me
這就是她對我說過的話


[Refrain]

Turn your magic on, to me she'd say
發揮你的魔力吧 她是這麼對我說的

Everything you want's a dream away
你所想要的都會變成一場美夢

Under this pressure, under this weight
承受過壓力與負荷的洗鍊之下

We are diamonds
我們成了閃耀的鑽石


[Chorus 1]

Now I feel my heart beating
我能感覺到自己的心跳

I feel my heart underneath my skin
感受到自己熱烈的心跳

And I feel my heart beating
我感覺到我的心正在狂跳

Oh, you make me feel
Like I'm alive again
你讓我感覺到重生的滋味

Alive again
重獲新生

Oh, you make me feel
Like I'm alive again
你讓我感到 重新活了一遍


[Verse 2]

Said I can't go on, not in this way
我走錯了路 無法前進

I'm a dream that died by light of day
我是場在白日消逝的夢

Gonna hold up half the sky and say
Only I own me
想要撐起半邊天 高喊只有自己能擁有自己


[Chorus 2]

And I feel my heart beating
我感覺到我的心正在狂跳

I feel my heart underneath my skin
感受到自己熱烈的心跳

Oh, I can feel my heart beating
我能感受到我的心跳

Cause you make me feel
Like I'm alive again
因為是你讓我感覺到重生的滋味

Alive again
重獲新生

Oh, you make me feel
Like I'm alive again
你讓我感到 重新活了一遍


[Refrain]

Turn your magic on, Umi she'd say
發揮你的魔力吧 媽媽這麼對我說

Everything you want's a dream away
任何所想要的就會變成美夢

Under this pressure, under this weight
經過壓力與負荷磨練之下

We are diamonds taking shape
We are diamonds taking shape
我們塑造成一顆顆閃亮的鑽石

(Woo, woo)

[Bridge]
If we've only got this life
如果人只有這一生

This adventure, oh then I
這一場冒險 那麼我

And if we've only got this life
如果我們只有這一生

You get me through
我要跟你一起度過此生

And if we've only got this life
如果我們只有這一生

In this adventure, oh then I
Want to share it with you
在這場冒險之中 我會與你分享人生

With you, with you
Yeah I do
跟你一起 我會與你共度


arrow
arrow

    凱薩琳|Katheryn 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()